အင္တာနက္ (Internet) ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ W W W (World Wide Web) ကိုလည္း ညႊန္းဆိုေလ့ ရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ Internet ႏွင့္ WWW တို႔သည္ မတူၾကေပ။ အင္တာနက္ ဆိုသည္မွာ ကြန္ရက္ (Network) မ်ား ခ်ိတ္ဆက္ ထားမႈကို ေခၚဆိုၿပီး၊ ကမာၻ တစ္ဝန္း လုံးရွိ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားကို ႀကဳိးမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ လည္းေကာင္း၊ ႀကဳိးမဲ့ စနစ္ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ လည္းေကာင္း သုံးစြဲျခင္း နည္းပညာကို ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။ World Wide Web ဆိုသည္မွာ အင္တာနက္ႏွင့္ အင္တာနက္ သုံးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ဖန္တီးထားေသာ Web browser မ်ားကို အသုံးခ်ၿပီး၊ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ စာမ်က္ႏွာမ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ၾကည့္႐ႈႏိုင္ရန္ ဖန္တီထားေသာ နည္းပညာတစ္ခု ျဖစ္သည္။
World Wide Web ကို ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္၊ အဂၤလိပ္ ႐ူပေဗဒပညာရွင္ ဆာတင္မ္ဘာနာလီ ဆိုသူက တီထြင္ခဲ့သည္။ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ တစ္ကမာၻလုံး ခ်ိတ္ဆက္ကာ ဆယ္သြယ္အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ သူက စတင္ စိတ္ကူးတီထြင္ခဲ့ၿပီး၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကြန္ရက္ ခ်ိတ္ဆက္ျခင္းဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို ဆက္လက္ တီထြင္ကာ ပေရာဂ်က္ေပါင္း မ်ားစြာ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
Website မ်ားတြင္ (address ဟုေခၚသည့္ ဥပမာ- http://www.sciencekids.co.nz ဟု ေခၚေသာ ရည္ညႊန္း လိပ္စာမ်ားကို အင္တာနက္ ေဝါဟာရတြင္ URL (Uniform Resource Locater) ဟု သတ္မွတ္ေခၚေဝၚ သုံးစြဲၾကသည္။
အင္တာနက္တြင္ Domain name ဆိုသည့္ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ခ်က္အမည္မ်ားကို ေပးၿပီး သုံးစြဲေလ့ ရွိၾကသည္။ ဥပမာ (.com, .info, .net, .org, .edu, .mail, .gov) စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ အျခားႏိုင္ငံအလိုက္ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ domain ဆိုင္ရာ အမည္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ ဥပမာ (.uk, .mm, .nz) စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။
အင္တာနက္တြင္ စာပို႔စနစ္ (email)၊ ဖိုင္မ်ားကို မွ်ေဝသုံးစြဲျခင္း (file sharing)၊ အြန္လိုင္းတြင္ အျပန္ အလွန္ စကားေျပာျခင္း (online chatting)၊ ဖုန္းႏွင့္ ဗီဒီယိုစနစ္ပုံစံ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား စကားေျပာျခင္း (phone and video call)၊ အြန္လိုင္းဂိမ္းကစားျခင္း (online gaming) စသည့္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို application ဟုေခၚသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို အသုံးျပဳကာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကသည္။
ယခုအခါ အင္တာနက္ႏွင့္ Web ကို အြန္လိုင္းတြင္ ေစ်းဝယ္ျခင္း (online shopping)၊ လူမႈကြန္ရက္ ဆက္သြယ္ျခင္း (social networking)၊ ဂိမ္းကစားျခင္း၊ သတင္းမ်ား ထုတ္လႊင့္ျခင္း၊ ခရီးသြားဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား ေဖာ္ျပျခင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အသုံးျပဳျခင္း၊ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ အသုံးျပဳျခင္း စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို တြင္က်ယ္စြာ အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စတင္ တီထြင္ခဲ့စဥ္က ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားထက္ ပိုၿပီး အက်ဳိးရွိစြာ သုံးစြဲႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ဆိုရွယ္ကြန္ရက္ ဆက္သြယ္မႈတြင္ Facebook, Google+, Twitter တို႔သည္ ကမာၻေပၚတြင္ လူသုံး အမ်ားဆုံး ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ တစ္ကမာၻလုံးတြင္ ဆိုရွယ္ကြန္ရက္ေခၚ လူမႈေရးကြန္ရက္မ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္မႈမ်ား ေခတ္စားလာသည္ႏွင့္အမွ် ယင္းလူမႈကြန္ရက္ႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားလည္း တိုးတက္ ထြန္းကားလာခဲ့ရသည္။
အင္တာနက္ေခတ္ ေရာက္လာသည္ႏွင့္အမွ် လုံၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ား၊ ပုဂၢလိက ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားသည္လည္း အေရးပါလာခဲ့ရသည္။ မိမိတို႔ လုပ္ေဆာင္ ဖန္တီးထားသည့္ ေဒတာမ်ားကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ password မ်ားကို သုံးစြဲလာရျခင္း၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားသုံးကာ ႀကဳိတင္ကာကြယ္ ရျခင္း မ်ားသည္ အေရးႀကီးလာသည္။ ဗိုင္းရပ္စ္ (Virus) ႏွင့္ စပန္း (Spam) တို႔သည္ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ ဒုကၡေပးလာၿပီး အင္တာနက္ သုံးသူမ်ားတြင္ ေရွာင္လႊဲမရသည့္ ဒုကၡမ်ား ျဖစ္လာသည္။
အင္တာနက္ သုံးသူတိုင္းသည္ Web ေပၚတြင္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ သိလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ရွာေဖြရန္အတြက္ Google သို႔မဟုတ္ Being စသည့္ (Search Engine) ဟု ေခၚေသာ ၾကားခံ browser တစ္ခုခုကို အသုံးျပဳရမည္သာ ျဖစ္သည္။ Google သည္ ယခုအခါ နာမည္ေက်ာ္ လူသုံးအမ်ားဆုံး Search Engine တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေန႔စဥ္ သန္းရာေပါင္း မ်ားစြာေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရွာေဖြရန္အတြက္ ဝင္ေရာက္ရသည့္ အင္တာနက္ တံခါးေပါက္ႀကီး တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ေနခဲ့ရသည္။
ယခုအခါ တစ္ကမာၻလုံး၏ လူဦးေရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သည္ အင္တာနက္ကို အသုံးျပဳေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း အင္တာနက္ အသုံးျပဳသူမ်ား ဆယ္ဆခန္႔ တိုးျမင့္လာခဲ့သည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ အင္တာနက္ အသုံးျပဳသူ တစ္ဘီလီယံ စတင္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏွစ္ဘီလီယံ ရွိသြားသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကုန္ခန္႔တြင္ သုံးဘီလီယံအထိ တိုးျမင့္သြားလိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။
Source : Internet Live State
World Wide Web ကို ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္၊ အဂၤလိပ္ ႐ူပေဗဒပညာရွင္ ဆာတင္မ္ဘာနာလီ ဆိုသူက တီထြင္ခဲ့သည္။ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ တစ္ကမာၻလုံး ခ်ိတ္ဆက္ကာ ဆယ္သြယ္အသုံးျပဳႏိုင္ရန္ သူက စတင္ စိတ္ကူးတီထြင္ခဲ့ၿပီး၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကြန္ရက္ ခ်ိတ္ဆက္ျခင္းဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို ဆက္လက္ တီထြင္ကာ ပေရာဂ်က္ေပါင္း မ်ားစြာ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
Website မ်ားတြင္ (address ဟုေခၚသည့္ ဥပမာ- http://www.sciencekids.co.nz ဟု ေခၚေသာ ရည္ညႊန္း လိပ္စာမ်ားကို အင္တာနက္ ေဝါဟာရတြင္ URL (Uniform Resource Locater) ဟု သတ္မွတ္ေခၚေဝၚ သုံးစြဲၾကသည္။
အင္တာနက္တြင္ Domain name ဆိုသည့္ ပိုင္ဆိုင္မႈဆိုင္ရာ သတ္မွတ္ခ်က္အမည္မ်ားကို ေပးၿပီး သုံးစြဲေလ့ ရွိၾကသည္။ ဥပမာ (.com, .info, .net, .org, .edu, .mail, .gov) စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ အျခားႏိုင္ငံအလိုက္ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ domain ဆိုင္ရာ အမည္မ်ားလည္း ရွိေသးသည္။ ဥပမာ (.uk, .mm, .nz) စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။
အင္တာနက္တြင္ စာပို႔စနစ္ (email)၊ ဖိုင္မ်ားကို မွ်ေဝသုံးစြဲျခင္း (file sharing)၊ အြန္လိုင္းတြင္ အျပန္ အလွန္ စကားေျပာျခင္း (online chatting)၊ ဖုန္းႏွင့္ ဗီဒီယိုစနစ္ပုံစံ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား စကားေျပာျခင္း (phone and video call)၊ အြန္လိုင္းဂိမ္းကစားျခင္း (online gaming) စသည့္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို application ဟုေခၚသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို အသုံးျပဳကာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကသည္။
ယခုအခါ အင္တာနက္ႏွင့္ Web ကို အြန္လိုင္းတြင္ ေစ်းဝယ္ျခင္း (online shopping)၊ လူမႈကြန္ရက္ ဆက္သြယ္ျခင္း (social networking)၊ ဂိမ္းကစားျခင္း၊ သတင္းမ်ား ထုတ္လႊင့္ျခင္း၊ ခရီးသြားဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား ေဖာ္ျပျခင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အသုံးျပဳျခင္း၊ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ အသုံးျပဳျခင္း စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို တြင္က်ယ္စြာ အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စတင္ တီထြင္ခဲ့စဥ္က ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားထက္ ပိုၿပီး အက်ဳိးရွိစြာ သုံးစြဲႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ဆိုရွယ္ကြန္ရက္ ဆက္သြယ္မႈတြင္ Facebook, Google+, Twitter တို႔သည္ ကမာၻေပၚတြင္ လူသုံး အမ်ားဆုံး ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ တစ္ကမာၻလုံးတြင္ ဆိုရွယ္ကြန္ရက္ေခၚ လူမႈေရးကြန္ရက္မ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္မႈမ်ား ေခတ္စားလာသည္ႏွင့္အမွ် ယင္းလူမႈကြန္ရက္ႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး၊ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားလည္း တိုးတက္ ထြန္းကားလာခဲ့ရသည္။
အင္တာနက္ေခတ္ ေရာက္လာသည္ႏွင့္အမွ် လုံၿခံဳေရးဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ား၊ ပုဂၢလိက ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားသည္လည္း အေရးပါလာခဲ့ရသည္။ မိမိတို႔ လုပ္ေဆာင္ ဖန္တီးထားသည့္ ေဒတာမ်ားကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ password မ်ားကို သုံးစြဲလာရျခင္း၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားသုံးကာ ႀကဳိတင္ကာကြယ္ ရျခင္း မ်ားသည္ အေရးႀကီးလာသည္။ ဗိုင္းရပ္စ္ (Virus) ႏွင့္ စပန္း (Spam) တို႔သည္ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ မိမိတို႔ လုပ္ငန္းမ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ ဒုကၡေပးလာၿပီး အင္တာနက္ သုံးသူမ်ားတြင္ ေရွာင္လႊဲမရသည့္ ဒုကၡမ်ား ျဖစ္လာသည္။
အင္တာနက္ သုံးသူတိုင္းသည္ Web ေပၚတြင္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ သိလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ရွာေဖြရန္အတြက္ Google သို႔မဟုတ္ Being စသည့္ (Search Engine) ဟု ေခၚေသာ ၾကားခံ browser တစ္ခုခုကို အသုံးျပဳရမည္သာ ျဖစ္သည္။ Google သည္ ယခုအခါ နာမည္ေက်ာ္ လူသုံးအမ်ားဆုံး Search Engine တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ေန႔စဥ္ သန္းရာေပါင္း မ်ားစြာေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရွာေဖြရန္အတြက္ ဝင္ေရာက္ရသည့္ အင္တာနက္ တံခါးေပါက္ႀကီး တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္ေနခဲ့ရသည္။
ယခုအခါ တစ္ကမာၻလုံး၏ လူဦးေရ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သည္ အင္တာနက္ကို အသုံးျပဳေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း အင္တာနက္ အသုံးျပဳသူမ်ား ဆယ္ဆခန္႔ တိုးျမင့္လာခဲ့သည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ အင္တာနက္ အသုံးျပဳသူ တစ္ဘီလီယံ စတင္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏွစ္ဘီလီယံ ရွိသြားသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကုန္ခန္႔တြင္ သုံးဘီလီယံအထိ တိုးျမင့္သြားလိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။
Source : Internet Live State
Ref : The Voice Daily
ႊThanK u
ReplyDelete